Popis produktu Kolo Mondraker FACTOR 29er
Rám: | Factor 29er Stealth 2.0 Zero Suspension System 110mm
|
Velikosti | S / M / L / XL
|
Tlumič | RockShox Monarch RT 190x50mm
|
Vidlice | ROCKSHOX REBA 29 RL 110MM TAPERED
|
Hlavové složení | FSA Nº57 TAPERED 1-1/8”->1/5”
|
Představec | RACE FACE RIDE 70/90MM
|
Řidítka | RACE FACE RIDE LOW 710MM
|
Gripy | ONOFF WAVE
|
Sedlovka | RACE FACE RIDE 31.6X375MM
|
Sedlo | MONDRAKER FACTOR R 29ER CUSTOM DESIGN
|
Přední brzda | AVID ELIXIR 1 180MM
|
Zadní brzda | AVID ELIXIR 1 160MM
|
Páčky | AVID ELIXIR 1
|
Ráfky | MDK-XP1 29ER WHEELSET
|
Špice/dráty | CN STAINLESS DB
|
Přední náboj | MDK-XP1 DISC QR
|
Zadní náboj | MDK-XP1 DISC QR
|
Pneumatiky | KENDA SLANT SIX 29X2.20
|
Kliky | TRUVATIV FIREX 44/32/22T
|
Střed | TRUVATIV GXP
|
Pedály | - |
Řetěz | SRAM PC-951 9S
|
Přesmykač/napínák | SHIMANO SLX FD M-671 DIRECT MOUNT
|
Měnič převodů | SRAM X9 MEDIUM CAGE 9S
|
Řazení | SRAM TRIGGER X-5
|
Kazeta | SRAM PG-950 11-34T 9S
|
Váha | 13.6KG
|
Technologie:
Zero systém patří bezesporu mezi nejpokrokovější a nejvyváženější systémy odpružení kol. Za jeho zrodem stojí 3 z nejvýznamnějších odborníků současnoti: americký “suspension guru” Dave Weagle (autor patentů, které využívá mnoho výrobců kol: DW-link, DeltaS, Split Pivot), španělský inženýr César Rojo (vedoucí vývoje Mondrakeru, který pracoval pro KTM i Hondu) a dvounásobný světový šampión Fabien Barel. Prvotní vývoj a testování zabraly dva roky a po úspěchu na top modelech Mondraker je systém neustále vyvíjen a ‘programován’ pro všechny typy jízdy od DH po XC. Dnes jej nalezneme na všech odpružených řadách Mondrakeru. Moderní systém odpružení musí mít kromě pružení i plno dalších vlastností podstatných pro perfektní jízdu vyváženou ve všech směrech. ZERO (anglicky “nula”) má tlumič umístěn v přesně vypočtené optimalizované pozici mezi dvěma pákami systému, které spojují zadní pevný trojúhelník s rámem. To spolu s vyvážením dráhy a intenzity působení jednotlivých sil umožňuje dosáhnout výborné vlastnosti, které lze přesně vyladit pro konkrétní zaměření kola. Lze je shrnout do čtyř nul - ZERO :-)
ZERO POWER LOSS - NULOVÉ PROPRUŽOVÁNÍ
Díky přesnému vybalancování působení síly šlapání a síly pružení, má Zero systém prakticky nulové propružování při šlapání a tedy maximální efektivitu přenosu síly.
ZERO PEDAL KICK - NULOVÉ PROPÍNÁNÍ ŘETĚZU
Délka řetězu je v celé dráze pružení takřka stabilní a nedochází k žádnému nechtěnému tahu dozadu, který by mohl snížit efektivitu nebo narušit kadenci.
ZERO BRAKE INFLUENCE - NULOVÝ VLIV BRZD NA PRUŽENÍ
Průběh a efektivia zadního pružení u Zero je naprosto nezávislá na brždění. Díky tomu nedochází k žádné změně charakteristiky pružení a nechtěnému pohybu.
ZERO BUMPS - NULOVÉ ZPĚTNÉ RÁZY
Díky perfektnímu vyvážení působení jednotlivých sil a částí systému má Zero výbornou schopnost “samoabsorbce” zpětných rázů. Zero je kromě toho designováno, aby optimální výkon dosahovalo při minimálním SAG mezi 30-35%.
STEALTH:
Stealth profilace a struktura trubek pro rámové sady Mondraker umožňuje postavit technologicky
vyspělé, odolné a přitom velmi lehké rámy. Ušlechtilá slitina Stealth technologie s variabilní tloušťkou stěn
a takřka neomezenou možností modelace trubek umožňuje maximálně optimalizovat každou hranu
a plochu rámu a tak dosahovat bezprecedentní torzní tuhosti a efektivity přenosu sil. V neposlední
řadě rámům dávají také nezaměnitelný Mondraker vzhled.
Stealth 2.0 je verze úspěšného konceptu Stealth specializovaná na trail a XC jízdu. Takové zaměření a nižší potřebné zdvihy kladou na rám kola odlišné požadavky a ty se samozřejmě musí odrazit v konstrukci. Stealth technologie s možností takřka neomezené modelace tvaru prvků a variability síly stěny každého dílu rámu je pro to výborným základem. Nový takzvaný Twist fluidní design a využití prověřeného Zero systému odpružení poskytuje rámu excelentní tuhost, váhu, dynamiku v záběru blízkou chování pevných rámů. Díky exklusivní slitině a Stealth technologii se daří u rámů řady Lithium se 100 mm zdvihu dosahovat váhy kolem 1600 g. a podobně i u Factorů. Prostě ideální zbraň pro maratóny, závody a dlouhé vyjížďky.
Geometrie:
FRAME SIZE | XL / 520MM | L / 480MM | M / 440MM | S / 395MM | |||
A
|
HEAD ANGLE | 69.5º | 69.5º | 69.5º | 69.5º | ||
B
|
SEAT ANGLE | 74.5º | 74.5º | 74.5º | 74.5º | ||
C
|
TOP TUBE | 640mm | 620mm | 600mm | 575mm | ||
D
|
CHAINSTAY | 450mm | 450mm | 450mm | 450mm | ||
E
|
WHEEL-BASE | 1198mm | 1176mm | 1155mm | 1129mm | ||
F
|
FORK OFFSET | 51mm | 51mm | 51mm | 51mm | ||
G
|
BB HEIGHT | - 30mm | - 30mm | - 30mm | - 30mm |
Head angle= úhel hlavové trubky, Seat angle = úhel sedlové trubky, Top Tube = délka horní rámové trubky, Chainstay = délka zadního trojúhelníku, Wheel-base = rozvor kol, Fork offset = offset vidlice, BB Height - výška středu.