Elektrokolo Giant Trance X E+ 3, 2023
NOVÁ GENERACE MODELU TRANCE X E+ PŘINÁŠÍ CELOU ŘADU ZÁSADNÍCH INOVACÍ. TENTO CELOODPRUŽENÝ TRAILOVÝ E-BIKE JE OSAZEN NOVÝM MOTOREM SYNCDRIVE PRO YAMAHA, KTERÝ MÁ VYŠŠÍ TOČIVÝ MOMENT I MAXIMÁLNÍ PODPORU A ZÁROVEŇ JE MENŠÍ A LEHČÍ. ODPRUŽENÍ MAESTRO POSKYTUJE PLNĚ AKTIVNÍ ZDVIH 140 MM A NASTAVITELNÁ GEOMETRIE VÁM UMOŽNÍ PŘIZPŮSOBIT SI KOLO PODLE TERÉNU, V JAKÉM NEJČASTĚJI JEZDÍTE.
Nový motor SyncDrive Pro Yamaha nabízí točivý moment 85 Nm a podporu až 400 %. Navržen a vyladěn je pro jízdu v těžším terénu – velmi dobře reaguje na točivý moment od jezdce a vytváří silnou podporu i při nízkých rychlostech. Integrovaná baterie EnergyPak Smart nabízí kapacitu 750 nebo 625 Wh (podle vybraného modelu), rám kola je navíc připraven pro instalaci druhé baterie EnergyPak Plus (volitelné příslušenství), která přidá dalších 250 Wh pro ještě vyšší dojezd.
Nové ovládací jednotky přinášejí vyšší komfort v ovládání motoru. Přímo u rukojeti je nenápadný ovladač RideControl Ergo 3, kterým můžete přepínat jízdní režimy i za jízdy v náročnějším terénu. Kromě toho je tu ještě ovladač RideControl GO, což je víceúčelové tlačítko a barevné LED diody přímo na rámu (diody indikují zvolený jízdní režim a stav baterie). Další užitečné funkce včetně možnosti vyladění podpory v jednotlivých jízdních režimech nabídne mobilní aplikace Giant RideControl.
Odpružení Maestro je plně aktivní a vysoce citlivé, jízda v terénu je díky tomu příjemnější a zábavnější. Tento systém také eliminuje nežádoucí pohupování při šlapání, takže neztrácíte energii a jedete plynuleji, rychleji a s menší námahou. Díky tzv. flip chipu, který se nachází v horním vahadle odpružení, si můžete snadno upravit geometrii kola – pozice Low je vhodná pro rychlý „agresivní“ terén, pozice High vytváří spíše XC-orientovanou jízdní pozici.
Jaký dojezd mohu očekávat na jedno nabití baterie?
Dojezd na jedno nabití baterie se může velmi lišit v závislosti na podmínkách. Nejdůležitější faktory, které dojezd ovlivňují, jsou tyto: kombinovaná hmotnost jezdce a nákladu, odpor větru, tlak v pneumatikách a profil běhounu, terénní a výškový profil, povrch vozovky nebo cesty, okolní teplota, údržba elektrokola a celkový stav baterie z hlediska její správné údržby.
Grafika níže udává přibližný dojezd podle jízdních podmínek, které rozlišujeme tyto: extrémní, dobré a ideální. Extrémními podmínkami je myšlena situace, kdy kombinovaná hmotnost jezdce a nákladu je vyšší a k tomu je například silný protivítr nebo nadměrné stoupání. Ideální podmínky jsou přesným opakem.