Elektrokolo LIV Tempt E+ EX Metallic Red
Model Tempt E+ je postaven na lehkém hliníkovém rámu ALUXX s pohodlnou dámskou geometrií, která je u menších velikostí XS a S navržena pro kola 27,5“ a u větších velikostí M a L pro kola 29“. Tento nový model je vybaven novým typem motoru Yamaha – SyncDrive Core. Jedná se o velmi lehký a kompaktní motor s točivým momentem 50 Nm, což je pro tento typ kola zcela dostačující hodnota a navíc má díky tomu motor menší spotřebu energie z baterie – kolo má tedy vyšší dojezd. Nechybí zde jízdní režim Smart Assist, což je plně automatické nastavení výše podpory, a samozřejmostí je také funkce walk assist, která usnadní manipulaci s kolem za chůze. Naprosto hladké spojení mezi motorem a vaší vlastní silou zajistí soustava senzorů PedalPlus, která s vysokou přesností měří sílu vašeho šlapání a podle toho vyhodnocuje, kolik energie má dodat motor, aby spotřeba energie z baterie byla co nejefektivnější. Výsledkem je snadno předvídatelný a přirozený projev motoru a jízda na kole je příjemná, plynulá a s dostatkem výkonu, bez ohledu na zvolený převod nebo povahu terénu. Dostatek energie i na delších výletech dodá lithiová baterie EnergyPak 500 nebo 400 Wh, která je součástí spodní rámové trubky a vyjímá se do strany. Ovládací jednotka RideControl One ANT+ umožňuje dodatečnou instalaci kompatibilního displeje, který bude nabízen jako volitelné příslušenství. Díky Bluetooth konektivitě pak můžete vaše kolo spárovat s aplikací Giant RideControl pro chytré telefony (Android a iOS) – tato aplikace nabídne další užitečné funkce, jako například přesný stav baterie, možnost upravit výši podpory ve všech jízdních režimech podle vašich preferencí, záznamy o vašich jízdách nebo fitness funkce včetně analýzy vašeho výkonu. Z hlediska jízdního komfortu určitě oceníte odpruženou vidlici se zdvihem 100 mm a při brzdění se můžete spolehnout hydraulické kotoučové brzdy. Rám kola je připraven na dodatečnou montáž stojánku pomocí integrovaného úchytu. Model Tempt E+ EX už má stojánek přímo z výroby, stejně jako osvětlení a zadní nosič – je tedy koncipován spíše jako „dopravní prostředek“. Tento specifický „EX“ model má také jinou ovládací jednotku, a sice Giant RideControl Dash s displejem.
Na ovládání RideControl zapnete elektrický pohon a zvolíte požadovaný stupeň výkonu nebo plně automatický režim Smart Assist. Jakmile se opřete do pedálů, aktivujete senzory PedalPlus, které přenášejí informace do řídící jednotky. Tento „mozek“ celého systému bleskurychle vyšle požadavek na odpovídající množství energie do baterie EnergyPak. Následně je energie převedena do motoru SyncDrive, který se okamžitě a plynule rozběhne a začne vám pomáhat při šlapání.
Nový středový motor SyncDrive Core Yamaha je velmi lehký a kompaktní motor s točivým momentem 50 Nm, což je pro tento typ kola zcela dostačující hodnota a navíc má díky tomu motor menší spotřebu energie z baterie – kolo má tedy vyšší dojezd. Baterie EnergyPak (500/400 Wh) je elegantně umístěna na spodní rámové trubce, vyjímá se do strany a nabíjet ji můžete i přímo v kole.
Kromě pěti manuálně volených jízdních režimů máte k dispozici také plně automatický režim Smart Assist, ve kterém systém sám vyhodnocuje, jakou míru podpory má motor dodat. Pomáhá mu v tom 6-senzorová technologie PedalPlus, která ke čtyřem základním senzorům přidává ještě senzor zrychlení (akcelerometr) a senzor náklonu.