Kolo Mondraker FOXY R Carbon model 2015 test

Tento produkt je dočasně nedostupný. Zkuste prosím navštívit jednu z následujících kategorií:

Popis produktu Kolo Mondraker FOXY R Carbon model 2015 test

Jedná se o testované kolo, najeto asi 1500 km.

Mondraker Foxy R - výjimečný karbonový  allmountain / trail bike navržený pokrokovou Forward Geometrií se zdvihem 140 cm, který je postaven s využítím nejpokročilejších technologií - Zero Suspension System a Stealth alloy Structure.

 

Rám: Foxy 27´5 Stealth Full Carbon Zero Suspension System FG 140mm
 
Velikosti: S / M / L / XL
 
Zadní tlumič: Fox Float CTD LV Boost Valve Performance 200x57mm
 
Vidlice: Fox 34 Float 27´5 CTD FIT Performance 15mm tapered 140mm
 
Hlavové složení: Onoff Integrated tapered 1-1/8”->1/5”
 
Představec: Onoff Stoic FG 30mm
 
Řidítka: Mondraker Foxy Carbon R custom design 1” 740mm
 
Gripy: Onoff Paw lock-on
 
Sedlovka: RockShox Reverb Stealth 31.6mm
 
Sedlo: Fizik Nissene Mg
 
Přední brzda: Formula CR3 180mm
 
Zadní brzda: Formula CR3 180mm
 
Brzdové páky: Formula CR3
 
Ráfky: DT M1900 Spline 27´5 wheelset
 
Špice: DT
 
Přední nába: DT M1900 Spline 15mm
 
Zadní nába: DT M1900 Spline 12x142mm w/DT RWS axle
 
Pláště: Maxxis Ardent 27´5x2.40
 
Kliky: Shimano XT M-785 38/24T
 
Středové složení: Shimano Pressfit SM-BB71
 
Řetěz: Sram PC-1031 10s
 
Přesmykač: Shimano Deore SLX FD-M676D Direct Mount
 
Přehazovačka: Shimano XT RD-M786 SGS Shadow Plus 10s
 
Řazení: Shimano SLX SL-M670 2x10s
 
Kazeta: Sram PG-1030 11-36T 10s
 
Váha: 12.7kg
 
 

Technologie:

ZERO SYSTEM patří bezesporu mezi nejpokrokovější a nejvyváženější systémy odpružení kol. Za jeho zrodem stojí 3 z nejvýznamnějších odborníků současnoti: americký “suspension guru” Dave Weagle  (autor patentů, které využívá mnoho výrobců kol: DW-link, DeltaS, Split Pivot), španělský inženýr César Rojo (vedoucí vývoje Mondrakeru, který pracoval pro KTM i Hondu) a dvounásobný světový šampión Fabien Barel.  Prvotní vývoj a testování zabraly dva roky a po úspěchu na top modelech Mondraker je systém neustále vyvíjen a ‘programován’ pro všechny typy jízdy od DH po XC. Dnes jej nalezneme na všech odpružených řadách Mondrakeru. Moderní systém odpružení musí mít kromě pružení i plno dalších vlastností podstatných pro perfektní jízdu vyváženou ve všech směrech. ZERO (anglicky “nula”) má tlumič umístěn v přesně vypočtené optimalizované pozici mezi dvěma pákami systému, které spojují zadní pevný trojúhelník s rámem. To spolu s vyvážením dráhy a intenzity působení jednotlivých sil umožňuje dosáhnout výborné vlastnosti, které lze přesně vyladit pro konkrétní zaměření kola.  Lze je shrnout do čtyř nul - ZERO :-)

ZERO POWER LOSS - NULOVÉ PROPRUŽOVÁNÍ
Díky přesnému vybalancování působení síly šlapání a síly pružení, má Zero systém prakticky nulové propružování při šlapání a tedy maximální efektivitu přenosu síly.

ZERO PEDAL KICK - NULOVÉ PROPÍNÁNÍ ŘETĚZU
Délka řetězu je v celé dráze pružení takřka stabilní a nedochází k žádnému nechtěnému tahu dozadu, který by mohl snížit efektivitu nebo narušit kadenci.

ZERO BRAKE INFLUENCE - NULOVÝ VLIV BRZD NA PRUŽENÍ
Průběh a efektivia zadního pružení u Zero je naprosto nezávislá na brždění. Díky tomu nedochází k žádné změně charakteristiky pružení a nechtěnému pohybu.

ZERO BUMPS - NULOVÉ ZPĚTNÉ RÁZY
Díky perfektnímu vyvážení působení jednotlivých sil a částí systému má Zero výbornou schopnost “samoabsorbce” zpětných rázů. Zero je kromě toho designováno, aby optimální výkon dosahovalo při minimálním SAG mezi 30-35%.

-----------------------

STEALTH Carbon
Stealth profilace a struktura trubek pro rámové sady Mondraker umožňuje postavit technologicky
vyspělé, odolné a přitom velmi lehké rámy. Nejnovější a nejpokročilejší technologie produkce karbonových rámů s variabilní tloušťkou stěn 
a takřka neomezenou možností modelace trubek umožňuje maximálně optimalizovat každou hranu a plochu rámu a tak dosahovat bezprecedentní torzní tuhosti a efektivity přenosu sil. 
To vše při minimálné váze. V neposlední řadě rámům dávají také nezaměnitelný Mondraker vzhled.

-----------------------
FORWARD GEOMETRY 
Nový pokrokový pohled na konstruci a odladění geometrie kola, který všeobecně zlepšuje vaši kontrolu nad kolem víc, než si dokážete představit. Již po krátkém seznámení je řízení stabilnější, citlivější, přesnější a v důsledku toho všeho je vaše jízda rychlejší.

• VÍCE JISTOTY V PRUDKÝCH KLESÁNÍCH
Díky více předsunuté pozici přední osy je příznivější nájezdový úhel a těžiště. Natolik, že je pro jezdce skoro nemožné 'jít přes řidítka'

• VÍCE STABILITY VE VYSOKÝCH RYCHLOSTECH
Delší rozvor kol poskytuje více stability a jistoty na všech typech terénu.

• PŘESNĚJŠÍ PŘÍMÉ ŘÍZENÍ
Kratší představec s délkou kolem 10 mm poskytuje mnohem jemnější a přesnější ovládání. Kolo má mnohem rychlejší reakci na řízení a to navzdory delšímu rozvoru.

• VÍCE STABILITY VE STOUPÁNÍ
Kontakt předního kola s terénem je preciznější díky větší vzdálenosti střed-přední osa. Tendence k zvedání předního kola je minimální i při prudkých výjezdech.

• VÍCE JISTOTY A STABILITY V TERÉNU
Lepší rozložení váhy mezi předním a zadním kolem dává kolu obecně lepší záběr a zlepšuje i oporu v zatáčkách. Průchod těžším terénem je rychlejší.

---------------------

 

Geometrie

 

 

Foxy Carbon XR Geometry

 

       
  FRAME SIZE S M L XL
A Seat Tube Length 380mm 420mm 470mm 510mm
B Top Tube Length 615mm 635mm 660mm 680mm
C Bottom Bracket Drop -7mm -7mm -7mm -7mm
D Bottom Bracket Height 345mm 345mm 345mm 345mm
E Chainstay Length 430mm 430mm 430mm 430mm
F Seat Tube Angle, Actual 68º 68º 68º 68º
G Seat Tube Angle, Effective 74º 74º 74º 74º
H Head Tube Angle 66.5º 66.5º 66.5º 66.5º
I Fork Offset 44mm 44mm 44mm 44mm
J Wheelbase 1173mm 1193mm 1220mm 1240mm
K Head Tube Length 110mm 110mm 120mm 130mm
L Reach 458mm 478mm 501mm 518mm
M Stack 585mm 585mm 594mm 603mm