Popis produktu Kolo Mondraker DUNE model 2014
Mondraker Dune - kvalitní kompaktní enduro / FR / allmountain bike navržený pokrokovou Forward Geometrií se zdvihem 160 cm, který je postaven s využítím nejpokročilejších technologií - Zero Suspension System a Stealth alloy Structure.
Specifikace kola Mondraker DUNE model 2014
Rám: | Dune 27.5 Stealth Evo alloy Zero Suspension System Forward Geometry 160mm |
Velikosti | S / M / L / XL |
Tlumič | RockShox Monarch Plus R HV 215x63.5mm |
Vidlice | RockShox Pike 27.5 RC 160mm |
Hlavové složení | Fsa Nº57 Tapered 1-1/8 |
Představec | Onoff Stoic FG 30mm |
Řidítka | Mondraker Dune custom design 31.8mm 760mm |
Gripy | Onoff Wave |
Sedlovka | Onoff Notion 0-R 31.6mm 400mm |
Sedlo | SDG Circuit MTN |
Přední brzda | Avid Elixir 1 180mm |
Zadní brzda | Avid Elixir 1 180mm |
Páčky | Avid Elixir 1 |
Ráfky | MDK-EP1 27.5 wheelset |
Špice/dráty | CN stainless |
Přední náboj | MDK Disc Pro 15mm |
Zadní náboj | MDK Disc Pro QR |
Pneumatiky | Onza Ibex FRC TLR SkinWalll 27.5x2.4 |
Kliky | Truvativ Blaze 2.0 36x24T AM Guard |
Střed | Truvativ Power Spiline |
Pedály | - |
Řetěz | Sram PC-951 9s |
Přesmykač/napínák | Sram X5 High Direct Mount |
Měnič převodů | Sram X7 Medium cage 9s |
Řazení | Sram Trigger X-5 |
Kazeta | Sram PG-950 11-34T 9s |
Váha | 13.9kg |
Geometrii možno přizpůsobit i volbou jednoho z Forward Geometry představců:
Technologie:
ZERO SYSTEM patří bezesporu mezi nejpokrokovější a nejvyváženější systémy odpružení kol. Za jeho zrodem stojí 3 z nejvýznamnějších odborníků současnoti: americký “suspension guru” Dave Weagle (autor patentů, které využívá mnoho výrobců kol: DW-link, DeltaS, Split Pivot), španělský inženýr César Rojo (vedoucí vývoje Mondrakeru, který pracoval pro KTM i Hondu) a dvounásobný světový šampión Fabien Barel. Prvotní vývoj a testování zabraly dva roky a po úspěchu na top modelech Mondraker je systém neustále vyvíjen a ‘programován’ pro všechny typy jízdy od DH po XC. Dnes jej nalezneme na všech odpružených řadách Mondrakeru. Moderní systém odpružení musí mít kromě pružení i plno dalších vlastností podstatných pro perfektní jízdu vyváženou ve všech směrech. ZERO (anglicky “nula”) má tlumič umístěn v přesně vypočtené optimalizované pozici mezi dvěma pákami systému, které spojují zadní pevný trojúhelník s rámem. To spolu s vyvážením dráhy a intenzity působení jednotlivých sil umožňuje dosáhnout výborné vlastnosti, které lze přesně vyladit pro konkrétní zaměření kola. Lze je shrnout do čtyř nul - ZERO :-)
ZERO POWER LOSS - NULOVÉ PROPRUŽOVÁNÍ
Díky přesnému vybalancování působení síly šlapání a síly pružení, má Zero systém prakticky nulové propružování při šlapání a tedy maximální efektivitu přenosu síly.
ZERO PEDAL KICK - NULOVÉ PROPÍNÁNÍ ŘETĚZU
Délka řetězu je v celé dráze pružení takřka stabilní a nedochází k žádnému nechtěnému tahu dozadu, který by mohl snížit efektivitu nebo narušit kadenci.
ZERO BRAKE INFLUENCE - NULOVÝ VLIV BRZD NA PRUŽENÍ
Průběh a efektivia zadního pružení u Zero je naprosto nezávislá na brždění. Díky tomu nedochází k žádné změně charakteristiky pružení a nechtěnému pohybu.
ZERO BUMPS - NULOVÉ ZPĚTNÉ RÁZY
Díky perfektnímu vyvážení působení jednotlivých sil a částí systému má Zero výbornou schopnost “samoabsorbce” zpětných rázů. Zero je kromě toho designováno, aby optimální výkon dosahovalo při minimálním SAG mezi 30-35%.
STEALTH
Stealth profilace a struktura trubek pro rámové sady Mondraker umožňuje postavit technologicky
vyspělé, odolné a přitom velmi lehké rámy (například u sjezdového rámu Summum se podařilo
dosáhnout takřka neuvěřitelných 3360 g). Ušlechtilá slitina Stealth technologie s variabilní tloušťkou stěn
a takřka neomezenou možností modelace trubek umožňuje maximálně optimalizovat každou hranu
a plochu rámu a tak dosahovat bezprecedentní torzní tuhosti a efektivity přenosu sil. V neposlední
řadě rámům dávají také nezaměnitelný Mondraker vzhled.
FORWARD GEOMETRY
Nový pokrokový pohled na konstruci a odladění geometrie kola, který všeobecně zlepšuje vaši kontrolu nad kolem víc, než si dokážete představit. Již po krátkém seznámení je řízení stabilnější, citlivější, přesnější a v důsledku toho všeho je vaše jízda rychlejší.
• VÍCE JISTOTY V PRUDKÝCH KLESÁNÍCH
Díky více předsunuté pozici přední osy je příznivější nájezdový úhel a těžiště. Natolik, že je pro jezdce skoro nemožné 'jít přes řidítka'
• VÍCE STABILITY VE VYSOKÝCH RYCHLOSTECH
Delší rozvor kol poskytuje více stability a jistoty na všech typech terénu.
• PŘESNĚJŠÍ PŘÍMÉ ŘÍZENÍ
Kratší představec s délkou kolem 10 mm poskytuje mnohem jemnější a přesnější ovládání. Kolo má mnohem rychlejší reakci na řízení a to navzdory delšímu rozvoru.
• VÍCE STABILITY VE STOUPÁNÍ
Kontakt předního kola s terénem je preciznější díky větší vzdálenosti střed-přední osa. Tendence k zvedání předního kola je minimální i při prudkých výjezdech.
• VÍCE JISTOTY A STABILITY V TERÉNU
Lepší rozložení váhy mezi předním a zadním kolem dává kolu obecně lepší záběr a zlepšuje i oporu v zatáčkách. Průchod těžším terénem je rychlejší.
Geometrie
FRAME SIZE | S | M | L | XL | |
A | Seat Tube Length | 380mm | 420mm | 470mm | 510mm |
B | Top Tube Length | 605mm | 625mm | 649mm | 667mm |
C | Bottom Bracket Drop | -5mm | -5mm | -5mm | -5mm |
D | Bottom Bracket Height | 350mm | 350mm | 350mm | 350mm |
E | Chainstay Length | 432mm | 432mm | 432mm | 432mm |
F | Seat Tube Angle, Actual | 69º | 69º | 69º | 69º |
G | Seat Tube Angle, Effective | 74.5º | 74.5º | 74.5º | 74.5º |
H | Head Tube Angle | 66.5º | 66.5º | 66.5º | 66.5º |
I | Fork Offset | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm |
J | Wheelbase | 1177mm | 1197mm | 1122mm | 1242mm |
K | Head Tube Length | 110mm | 110mm | 120mm | 130mm |
L | Reach | 439mm | 459mm | 480mm | 496mm |
M | Stack | 597mm | 597mm | 606mm | 616mm |