Kolo Mondraker DUNE model 2014

Tento produkt je dočasně nedostupný. Zkuste prosím navštívit jednu z následujících kategorií:

Popis produktu Kolo Mondraker DUNE model 2014

Mondraker Dune - kvalitní kompaktní  enduro / FR / allmountain bike navržený pokrokovou Forward Geometrií se zdvihem 160 cm, který je postaven s využítím nejpokročilejších technologií - Zero Suspension System a Stealth alloy Structure.

 

Specifikace kola Mondraker DUNE model 2014

 

Rám:  Dune 27.5 Stealth Evo alloy Zero Suspension System Forward Geometry 160mm
Velikosti S / M / L / XL
Tlumič RockShox Monarch Plus R HV 215x63.5mm
Vidlice RockShox Pike 27.5 RC 160mm 
Hlavové složení  Fsa Nº57 Tapered 1-1/8 
Představec Onoff Stoic FG 30mm
Řidítka Mondraker Dune custom design 31.8mm 760mm 
Gripy Onoff Wave 
Sedlovka Onoff Notion 0-R 31.6mm 400mm 
Sedlo SDG Circuit MTN 
Přední brzda Avid Elixir 1 180mm 
Zadní brzda Avid Elixir 1 180mm 
Páčky Avid Elixir 1 
Ráfky MDK-EP1 27.5 wheelset 
Špice/dráty CN stainless 
Přední náboj MDK Disc Pro 15mm 
Zadní náboj MDK Disc Pro QR 
Pneumatiky Onza Ibex FRC TLR SkinWalll 27.5x2.4 
Kliky Truvativ Blaze 2.0 36x24T AM Guard 
Střed Truvativ Power Spiline 
Pedály -
Řetěz Sram PC-951 9s 
Přesmykač/napínák Sram X5 High Direct Mount 
Měnič převodů Sram X7 Medium cage 9s 
Řazení Sram Trigger X-5 
Kazeta Sram PG-950 11-34T 9s 
Váha 13.9kg

 

 Geometrii možno přizpůsobit i volbou jednoho z Forward Geometry představců:

Technologie:

ZERO SYSTEM patří bezesporu mezi nejpokrokovější a nejvyváženější systémy odpružení kol. Za jeho zrodem stojí 3 z nejvýznamnějších odborníků současnoti: americký “suspension guru” Dave Weagle  (autor patentů, které využívá mnoho výrobců kol: DW-link, DeltaS, Split Pivot), španělský inženýr César Rojo (vedoucí vývoje Mondrakeru, který pracoval pro KTM i Hondu) a dvounásobný světový šampión Fabien Barel.  Prvotní vývoj a testování zabraly dva roky a po úspěchu na top modelech Mondraker je systém neustále vyvíjen a ‘programován’ pro všechny typy jízdy od DH po XC. Dnes jej nalezneme na všech odpružených řadách Mondrakeru. Moderní systém odpružení musí mít kromě pružení i plno dalších vlastností podstatných pro perfektní jízdu vyváženou ve všech směrech. ZERO (anglicky “nula”) má tlumič umístěn v přesně vypočtené optimalizované pozici mezi dvěma pákami systému, které spojují zadní pevný trojúhelník s rámem. To spolu s vyvážením dráhy a intenzity působení jednotlivých sil umožňuje dosáhnout výborné vlastnosti, které lze přesně vyladit pro konkrétní zaměření kola.  Lze je shrnout do čtyř nul - ZERO :-)

ZERO POWER LOSS - NULOVÉ PROPRUŽOVÁNÍ
Díky přesnému vybalancování působení síly šlapání a síly pružení, má Zero systém prakticky nulové propružování při šlapání a tedy maximální efektivitu přenosu síly.

ZERO PEDAL KICK - NULOVÉ PROPÍNÁNÍ ŘETĚZU
Délka řetězu je v celé dráze pružení takřka stabilní a nedochází k žádnému nechtěnému tahu dozadu, který by mohl snížit efektivitu nebo narušit kadenci.

ZERO BRAKE INFLUENCE - NULOVÝ VLIV BRZD NA PRUŽENÍ
Průběh a efektivia zadního pružení u Zero je naprosto nezávislá na brždění. Díky tomu nedochází k žádné změně charakteristiky pružení a nechtěnému pohybu.

ZERO BUMPS - NULOVÉ ZPĚTNÉ RÁZY
Díky perfektnímu vyvážení působení jednotlivých sil a částí systému má Zero výbornou schopnost “samoabsorbce” zpětných rázů. Zero je kromě toho designováno, aby optimální výkon dosahovalo při minimálním SAG mezi 30-35%.

 

STEALTH
Stealth profilace a struktura trubek pro rámové sady Mondraker umožňuje postavit technologicky
vyspělé, odolné a přitom velmi lehké rámy (například u sjezdového rámu Summum se podařilo 
dosáhnout takřka  neuvěřitelných 3360 g). Ušlechtilá slitina Stealth technologie s variabilní tloušťkou stěn 
a takřka neomezenou možností modelace trubek umožňuje maximálně optimalizovat každou hranu
a plochu rámu a tak dosahovat bezprecedentní torzní tuhosti a efektivity přenosu sil. V neposlední 
řadě rámům dávají také nezaměnitelný Mondraker vzhled.

 
FORWARD GEOMETRY 
Nový pokrokový pohled na konstruci a odladění geometrie kola, který všeobecně zlepšuje vaši kontrolu nad kolem víc, než si dokážete představit. Již po krátkém seznámení je řízení stabilnější, citlivější, přesnější a v důsledku toho všeho je vaše jízda rychlejší.

• VÍCE JISTOTY V PRUDKÝCH KLESÁNÍCH
Díky více předsunuté pozici přední osy je příznivější nájezdový úhel a těžiště. Natolik, že je pro jezdce skoro nemožné 'jít přes řidítka'

• VÍCE STABILITY VE VYSOKÝCH RYCHLOSTECH
Delší rozvor kol poskytuje více stability a jistoty na všech typech terénu.

• PŘESNĚJŠÍ PŘÍMÉ ŘÍZENÍ
Kratší představec s délkou kolem 10 mm poskytuje mnohem jemnější a přesnější ovládání. Kolo má mnohem rychlejší reakci na řízení a to navzdory delšímu rozvoru.

• VÍCE STABILITY VE STOUPÁNÍ
Kontakt předního kola s terénem je preciznější díky větší vzdálenosti střed-přední osa. Tendence k zvedání předního kola je minimální i při prudkých výjezdech.

• VÍCE JISTOTY A STABILITY V TERÉNU
Lepší rozložení váhy mezi předním a zadním kolem dává kolu obecně lepší záběr a zlepšuje i oporu v zatáčkách. Průchod těžším terénem je rychlejší.

 

Geometrie

Dune XR Geometry
  

         
  FRAME SIZE S M L XL
A Seat Tube Length 380mm 420mm 470mm 510mm
B Top Tube Length 605mm 625mm 649mm 667mm
C Bottom Bracket Drop -5mm -5mm -5mm -5mm
D Bottom Bracket Height 350mm 350mm 350mm 350mm
E Chainstay Length 432mm 432mm 432mm 432mm
F Seat Tube Angle, Actual 69º 69º 69º 69º
G Seat Tube Angle, Effective 74.5º 74.5º 74.5º 74.5º
H Head Tube Angle 66.5º 66.5º 66.5º 66.5º
I Fork Offset 44mm 44mm 44mm 44mm
J Wheelbase 1177mm 1197mm 1122mm 1242mm
K Head Tube Length 110mm 110mm 120mm 130mm
L Reach 439mm 459mm 480mm 496mm
M Stack 597mm 597mm 606mm 616mm